Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Integrasjoner i Proresult

En integrasjon mellom to systemer kan gjøre arbeidshverdagen mye enklere. Når du oppretter kunde- eller prosjektdata i ett system, vil integrasjonen automatisk opprette de samme dataene i det andre systemet. Dette betyr at du slipper å legge inn informasjonen manuelt i to systemer.

 

 

Hvorfor bruke integrasjoner?

En integrasjon mellom to systemer kan gjøre arbeidshverdagen mye enklere. Når du oppretter kunde- eller prosjektdata i ett system, vil integrasjonen automatisk opprette de samme dataene i det andre systemet. Dette betyr at du slipper å legge inn informasjonen manuelt i to systemer.

Hvordan fungerer det?

Integrasjonen bruker noe som kalles API (Application Programming Interface), som er en digital hovedvei inn i det eksterne systemet. API-et spesifiserer hva som kan hentes ut og settes inn. Ved å bruke API-et kan man lage smidige løsninger som tidligere krevde manuell innsats.

 

Trenger du hjelp?

Hvis du ikke har erfaring med integrasjoner, anbefaler vi at du får hjelp av support teamet vårt til å sette opp integrasjonene. Send en henvendelse til Support@proresult.no

Det er også viktig å være klar over at integrasjoner har noen begrensninger, og det krever litt planlegging. For eksempel må du bestemme hvilke typer data som skal overføres og i hvilken retning dataene skal gå.

 

Fordeler med integrasjoner

  1. Tidsbesparende: Du slipper dobbeltarbeid ved å registrere samme informasjon i to ulike systemer. Kunde- og prosjektdata overføres automatisk.

  2. Reduserer feil: Jo mer manuell inntasting av data, desto større er sjansen for feil. Integrasjoner reduserer denne risikoen betydelig.

  3. Bedre oversikt: Du får bedre oversikt over prosjektene dine, med synkroniserte data på tvers av systemene.

  4. Gjør regnskapsføreren glad: Man slipper manuell registrering av timer og tillegg. Automatisering bidrar til effektivisering og mindre stress.

 

Hvilke system har Proresult integrasjoner mot?

24SevenOffice -

Boligmappa - 

Byggesøknaden - 

DNB Regnskap - 

Duett -

PowerOfficeGo - 

SpareBank1 Regnskap -

Tripletex 

UniMicro

Visma.net 

Visma Business 

Visma eAccounting 

 

Oppsett og tilpassing av integrasjoner

 Alle integrasjoner som kan settes opp fra Proresult, må utføres av brukere med administratortilgang.

Startpunktet er Oppsett -> Innstillinger -> Integrasjoner. Her finner du en oversikt over alle tilgjengelige integrasjoner. Velg Til integrasjon for å sette opp nye integrasjoner eller gjøre endringer på eksisterende.

 
 

Vi anbefaler at dere sender en henvendelse til support@proresult.no om dere skal sette opp en ny integrasjon. Feilkoblinger og duplikat som er forårsaket av feil i oppsettet av integrasjon, kan føre til ekstraarbeid og vil bli fakturert på timesbasis.