Her får du svar på spørsmål som mange lurer på om Proresult og programvaren vår.
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
– Kundene våre er hovedsakelig i bygge- og anleggsbransjen, men vi har også kunder innen landbruk og avløsere, transportbransjen, trafikkdirigering og andre som trenger feltregisteringer på prosjekter. Kontakt en av våre salgskonsulenter for å få vite mer.
– Vi har forsøkt å lage programvaren så brukervennlig og selvforklarende som mulig. Samtidig er det svært mye funksjonalitet, og mange innstillinger som kan gjøres. Derfor jobber vi kontinuerlig med å både forbedre systemet, og å produsere opplæringsmateriell slik som brukervideoer. Disse kan du se på vår hjelpeside.
– Begge deler. Det er alltid en hovedbruker, som er administrator. Vedkommende kan legge til så mange tilleggsbrukere man ønsker, og bestemme hvilke rettigheter disse skal ha. Det er vanlig at administrativt ansatte har tilgang til flere funksjoner enn arbeidere i felten.
– Vi har to: Proresult-appen med prosjektverktøy, og Anleggsterminal-appen for mannskapslister. Proresult Kalkulasjon er web-basert og trenger ingen nedlasting.
– Programvaren fungerer via web. Dermed trengs det ingen nedlasting for å bruke programmet på en datamaskin. Til mobiltelefon og nettbrett har vi en app som vi er ganske stolte av, men det går helt fint å bruke web-løsningen her også. De brukerne som skal være administrator bør ha tilgang på en datamaskin.
– Nei. Selv om vi har en del regnskapsmessige funksjoner slik som fakturautsending og fakturagrunnlag, anbefaler vi at man har et større regnskapssystem i tillegg. Proresult har integrasjoner til de vanligste systemene på markedet i Norge. Integrasjonen sørger for at alle relevante data blir sømløst overført til regnskapsprogrammet.
– Ja. Vi har to stillinger som er dedikert til fagområdet HMS/KS (Helse, miljø, sikkerhet og kvalitetsstyring).
– Programvaren tar imot, ordner, og følger opp alle registreringene som du trenger å gjøre i løpet av et prosjekt. På den måten er det lettere å sørge for god drift og sunne marginer for bedriften din.
– Hovedkontoret vårt er i Førde i Vestland. Vi har også et avdelingskontor i Lillestrøm.
–Proresult leverer ikke bedriftshelsetjeneste, men en programvare som dekker mange andre av bedriftens behov og gjør det enklere å oppfylle krav til internkontroll, arbeidsmiljøloven, arbeidsplassforskriften og lignende.
– Proresult AS ble stiftet i Førde i 2007. Forretningsidéen var å formidle en programvare som først ble utviklet i 2004. Med andre ord fyller programvaren 20 år i 2024. Visste du at gründeren fremdeles jobber hos oss?
–Ja, det mener vi. Programvaren er laget for å være mest mulig brukervennlig og allsidig. Den har en kontroll og enkelhet som kan skaleres, slik at det passer til alt fra små til store bedrifter. Dette er nyttig også dersom du tar oppdrag som underleverandør.
– Hovedmålgruppen vår er bygg- og anleggsbransjen, men systemet er svært fleksibelt. Dette gjør at det også egner seg for mange andre bransjer. Ta kontakt med våre salgskonsulenter, de hjelper deg med å kartlegge dine behov.
– Alle bedrifter trenger kontroll og oversikt, uavhengig av om man er underentreprenør eller ikke. Kontakt gjerne vår HMS-ansvarlige for få å vite mer om gjeldende regelverk.
– Forretningsidéen til Proresult er både å redusere kontorarbeidet, og å forbedre driften ved å gi mest mulig oversikt. Det er dette vi mener med «enklere og smartere».
– Du kan «skreddersy» appen til dine behov ved å plukke fra vår liste av tilleggsmoduler. Programvaren har dessuten en rekke innstillinger som du kan bruke for å slå av og på funksjonalitet.
– Programvaren fungerer ved at dataene som legges inn blir lagret på en trygg server, ikke på den enkelte enhet. Denne løsningen trenger internett-tilgang for å fungere.
– Utviklerne våre jobber hver dag med å gjøre systemet så brukervennlig som mulig. I tillegg gir vi gratis opplæring i form av tekster og videoer. Vi selger også kurs til de som ønsker dette. Og sitter du fast, står vår Support-avdeling klar til å hjelpe deg.
– Ja, i alle fall de papirene som brukes til å føre opp timelister, sjekklister, signaturer og mye annet. På vår produktside kan du lese mer om hvilke oppgaver du kan løse med vår programvare.
– Ja. Vi har en egen utviklingsavdeling med åtte heltidsutviklere som stadig forbedrer programvaren vår.
– Vi mener selv at vi har en av de beste kombinasjonene av brukervennlighet og funksjonalitet i markedet i dag. Vi lager programvare for timefangst, ressursplanlegging, kalkulasjon og mye mer. Du kan gjøre deg opp en egen mening ved å prøve systemet gratis i 14 dager.
– I 2024 vil vi lansere en egen modul for HR-arbeid i Proresult. Når den er klar, vil vi presentere dette på denne nettsiden og på våre sosiale medier. Følg med!
– Ja. Vårt HMS/KS-system kan dette. Disse kan du registrere i felten eller på byggplassen via mobiltelefonen. Logg på riktig prosjekt og bruk modulene Avvik/Ruh eller Endringsmelding.
– Ja, man kan velge mellom norsk, engelsk og polsk. Appen og de fleste grunnleggende admin-funksjoner er oversatt til alle disse tre språkene. Noe faglig innhold, eksempelvis HMS/KS-rutiner og sjekklister, finnes bare på norsk.
– Vårt HMS/KS-system har store malbibliotek som du kan bruke. Alle sjekklister og dokumenter kan redigeres, slik at du kan tilpasse disse til din egen drift.
– Ja, vi har integrasjoner til de aller fleste store regnskapssystemene som selges i Norge.
– Ja, vi har både automatisk kjørebok via Automile, og manuell kjørebok via Proresult-appen.
– Ja. Vi har programvaren Proresult Anleggsterminal som sørger for akkurat dette. Vi selger også en kortleser for HMS-kort.
– Ja. Vi har mange brukervideoer som tar for seg hvordan man gjør saker og ting i systemet, og vi lager stadig flere. De kan du se på vår hjelpeside.
– Ja. Vi kan hjelpe deg med å importere data fra andre systemer når du går over til Proresult. Vi har også integrasjoner til en rekke regnskapssystemer der data kan overføres fortløpende. Hva som kan importeres, og hvor godt dataene samsvarer, varierer fra system til system.
– Ja. Vi hjelper gjerne til med årlig gjennomgang av systemet eller revidering av dokumenter og sjekklister. Kontakt oss for å få et pristilbud.
– Ja, det kan vi! Proresult samarbeider med sertifiseringsselskapet VTC Offshore om akkurat dette. Kontakt vår fagansvarlig på HMS/KS for mer informasjon.
– Ja. Vår web-baserte programvare Proresult Kalkulasjon lar deg både lage kalkyler, sende tilbud og få ut en rekke rapporter for prosjektet ditt. Ønsker du bare å sende tilbud til kunder og følge dem opp, kan du bruke tilleggsmodulen som heter Tilbud.
– Vi er ganske stolte av vår ressursplanlegger, som er spesiallaget for å gi deg best mulig kontroll, oversikt og utnyttelse av ressursene dine.
– Ja. Dette gjør du i vårt HMS/KS-system. Der finner du fanen «deleger til» på avviksskjemaet. Der velger du den eksterne, enten en person eller et firma. Disse får da en lenke til avviket via epost eller sms. De kan så kommentere avviket og lukke det fra sin side.
– Ja, alle kan prøve programmet gratis i 14 dager. Etter dette må man tegne abonnement for å fortsette.
– Flere av våre samarbeidspartnere har fordelaktige avtaler med Proresult for sine medlemmer. Kontakt en av våre salgskonsulenter for å høre hvilken avtale som kan vere aktuell for deg.
– Du betaler en månedlig lisenspris for å bruke programvaren. Prisene er delt i to: En lisenspris for hovedbrukeren, og en pris for hver tilleggsbruker. Hovedbrukeren kan velge hvilke rettigheter tilleggsbrukere skal ha. Eksempelvis kan noen være administratorer, og andre ikke.
– Du som kunde eier selv dataene du legger inn. Dataene lagres på trygg server, der vi garanterer for backup og sikkerhet (såkalt skylagring). Alle dataene er tilgjengelige for bedriften din så snart de er lagt inn, derfor er det heller ingen fare dersom noen mister en enhet.
– Da kan du enten klikke på «Prøv gratis nå» eller kontakte en av våre salgskonsulenter. Husk at alle nye kunder kan prøve systemet gratis i 14 dager.
– Hovedbrukeren av programvaren har mulighet til å deaktivere tilleggsbrukere. Da koster det ingenting for disse brukerne.
– Dersom du har enkle henvendelser om bruk av systemet, er support for dette inkludert i lisenskonstnaden.
– Da vil vi gjerne anbefale at du kontakter en av våre kundekonsulenter på support@proresult.no
Du kan også bruke chat-vinduet eller ringe oss på 57 82 00 06.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Telefonnummeret vårt er (+47) 57 82 00 06.
Vi har forskjellige åpningstider avhengig av hvilken avdeling du ønsker å nå. Vår salgsavdeling er åpen på hverdager mellom 09.00 og 15.00. Vår kundestøtte er åpen på hverdager mellom 10.00 og 14.00.
Utenfor åpningstidene kan du kontakte oss på e-post, så svarer vi så fort vi kan. Adressene er salg@proresult.no og support@proresult.no