24SevenOffice
Denne artikkelen gir informasjon om Proresult sin integrasjon med 24SevenOffice. Her kan du lese om hvordan du setter opp integrasjonen og hvordan den fungerer.
Inneholder
Hvor i Proresult aktiverer jeg integrasjonen?
Hvordan aktiverer jeg integrasjonen?
-
Logg inn: Du blir bedt om å logge inn med en 24SevenOffice-bruker. Det anbefales å opprette en egen API-bruker i 24SevenOffice for dette formålet.
-
Velg klient: Når du har logget inn, vil du få opp en liste over alle klienter brukeren har tilgang til i 24SevenOffice. Velg ønsket klient, og trykk Lagre.

Innstillinger for integrasjonen
Når du har logget inn og gitt Proresult tilgang til 24SevenOffice-kontoen din, blir du automatisk sendt til integrasjonsinnstillingene. Her konfigurerer du ønskede synkroniseringsvalg og aktiverer integrasjonen.
Viktig! Hvis det allerede finnes kunder, ansatte eller prosjekter i 24SevenOffice, kan det oppstå duplikater ved aktivering av integrasjonen. Kontakt Proresult før du aktiverer automatisk overføring, slik at dataene synkroniseres korrekt.
Kunder
- Synkronisering: Synkroniser automatisk med 24SO.
- Integrasjonsretning: Velg om du vil importere kunder til Proresult, eller eksportere dem fra Proresult.
- Betalingstid: Angi standard betalingstid for eksporterte kunder (f.eks. 14 dager).
Prosjekt
- Integrasjonsretning: Velg om du vil importere prosjekter til Proresult eller eksportere dem fra Proresult.
- Kundetilknytning: Bestem om kundetilknytning skal inkluderes eller ekskluderes ved synkronisering av prosjekter.
- Synkronisering: Velg om du vil synkronisere prosjekter automatisk med 24SevenOffice eller gjøre det manuelt.
Timer
-
Startdato: Angi tidligste dato for overførte timeregistreringer.
-
Kobling: Koble ProResult timetyper til 24SevenOffice arbeidstyper.
-
Synkronisering: Velg om du vil synkronisere timer automatisk med 24SevenOffice eller gjøre det manuelt.
Obs! det er flere kriterier som må oppfylles før timeregisteringer eksporteres:
- Registeringens tilhørende prosjekt må være synkronisert med 24SO fra før.
- Brukerens Kontakt ID fra 24SO må være satt inn for hver enkelt ansatt under <Admin arbeider> i proresult.
- Timene må være registert på startdatoen eller senere.
- Timene må være godkjente.
Timer som ikke oppfyller ALLE kriteriene vil bli hoppet over til de møter kriteriene.
Varelager
- Integrasjonsretning: Velg om du vil importere varelager til Proresult eller eksportere det fra Proresult.
- Synkronisering: Velg om du vil synkronisere varelager automatisk med 24SevenOffice eller gjøre det manuelt.
Innstillinger for fakturering
Innstillingene som er relevante for fakturering ser du her:

Fakturavedlegg – Fakturatype: Styrer om faktura skal bestå av èn linje med totalsummen på, eller holde fakturalinjene separate.
-
Enlinjet: du vil ved dette valget få en fakturalinje.
-
Flerlinjet: du vil da holde fakturalinjene seperate. Man må velge dette alternativet dersom man ønsker å fordele inntektene på de forskjellige maskinene i regnskapet i 24SevenOffice.
Fakturavedlegg – Grupper timer: Styrer om timelinjer skal grupperes sammen etter timetype.
-
Grupper: dersom du velger dette valget, vil du gruppere timene på timetype.
-
Ikke grupper: velger du “Ikke grupper” vil timelinjene ikke bli gruppert sammen etter timetype.
Fakturavedlegg – Produkt-ID timer, kjøring og annet: Her setter du inn varenummeret som skal brukes i 24SevenOffice ved henholdsvis timelinjer, transportlinjer (km, bomring, andre utgifter), og fritekstlinjer i fakturalinjene. Merk at alle linjer på faktura i 24SevenOffice må knyttes mot et varenummer. Du står fritt til å velge hvilke varenummer som skal brukes.
Fakturering
Når du er klar til å fakturere et prosjekt (eller delfakturere), oppretter du først et fakturavedlegg i Proresult basert på prosjektets fakturagrunnlag. Når vedlegget er klargjort, kan du enkelt overføre det som ordre til 24SevenOffice ved å klikke på «Lag faktura (24SevenOffice)» nederst i vinduet.

Fakturavedlegg
Når fakturavedlegget er overført til 24SevenOffice, opprettes det automatisk som en ordre under «Ordreliste» i 24SevenOffice. Her ser du at samtlige fakturalinjer er importert. Har du satt opp kobling (mapping) mellom maskiner og dimensjoner, vil timer på relevante maskiner få korrekt dimensjon lagt til automatisk. Dersom enkelte linjer mangler dimensjon, vil disse vises uten tilknytning – men du kan enkelt legge til dimensjon manuelt direkte på ordren, uten å måtte slette og eksportere på nytt.
Kobling av ansatte
For at integrasjonen skal håndtere ansattdata korrekt, må ansatte være koblet sammen mellom Proresult og 24SevenOffice. Dette er nødvendig både for å hente prosjektleder inn på prosjekt samt for eksport av timer per ansatt til timemodulen i 24SevenOffice.
Gå til Proresult → Arbeidere → Admin. arbeidere, finn den ansatte som skal kobles, og legg inn vedkommendes 24SevenOffice kontakt-ID i det aktuelle feltet. For å finne kontakt-ID, gå til CRM → Kontakter i 24SevenOffice, velg den aktuelle ansatte, klikk på de tre prikkene under navnet, og velg Rediger. Kontakt-ID (Ansatt ID) vises i den neste dialogen. Legg denne ID-en inn i Proresult og lagre. Nå er ansatte korrekt koblet mot hverandre i begge systemer.