Slik får du oversikt på utgiftene i prosjektet
Mister du oversikt over utgiftene, er økonomien "ute og flyr". I Proresult-systemet kan du importere leverandørfakturaer, slik at du alltid har oversikt.
Integrasjoner er funksjonalitet som lar deg overføre prosjektdata mellom forskjellige styringssystemer.
Som regel brukes integrasjonene til å føre data fra prosjektstyringen i Proresult til bedriftens regnskapssystem.
Men det kan også være nyttig å overføre data andre veien, eksempelvis leverandørfakturaer.
– Disse vil da legge seg i prosjektregnskapet på prosjektet i Proresult-systemet.
Det sier Iselin Stafsnes, leder for Support og kundeopplevelse Proresult.
– Da vil du ha en løpende oversikt over økonomien i prosjektet. Har du for eksempel kjøpt varer eller betalt lønn til ansatte, så legges dette som en utgiftspost.
Ikke alle sitter på regnskap
Er dette en modul som koster penger?
– Integrasjoner er ikke en modul, men en funksjon i systemet. Det er gratis fra Proresult sin side å ha integrasjoner, men regnskapssystemet kan ha kostnader med å bruke integrasjoner. Dette må man i så fall sjekke med leverandøren.
Men kan man ikke bare bruke et regnskapssystem for dette?
– Jo, det stemmer at et regnskapssystem er best på regnskap, men mange ser nytten av å ha oversikt underveis i prosjektet i Proresult. Det er ikke sikkert alle har tilgang til regnskapssystemet, da kan du få oversikt i Proresult.
Kan man eksportere fakturaer som er importert i Proresult?
– Nei, enn så lenge er det kun en lesetilgang. Behandling av leverandørfakturer må fortsatt gjøres i regnskapssystemet.
(Illustrasjon: Chatgpt)