Proresult
  • Produkter
    • Pakker og priser
    • HR og personalmappe (NY!)
    • Kalkulasjon
    • HMS og kvalitetssikring
    • Prosjektverktøy
    • Mannskapsliste med Anleggsterminal
    • Reiser og utlegg
    • Elektronisk kjørebok
    • Integrasjoner
    • Kurs og opplæring
    • Book et møte
  • Info
    • Nyheter fra Proresult
    • Våre referanser
    • Ofte stilte spørsmål
    • Våre partnere
    • Våre ansatte
    • Vår historie
    • Jobb hos oss
    • Kontakt oss
  • Hjelp
  • Logg inn
    • Bruker
    • Administrator
    • Anleggsterminal
    • Kalkulasjon
Få kontakt
Få kontakt
Proresult

    Ofte stilte spørsmål (FAQ)

    Her får du svar på spørsmål som mange lurer på om Proresult og programvaren vår.

    Hvilke bedrifter trenger programvaren dere lager?

    – Kundene våre er hovedsakelig i bygge- og anleggsbransjen, men vi har også kunder innen landbruk og avløsere, transportbransjen, trafikkdirigering og andre som trenger feltregisteringer på prosjekter. Kontakt en av våre salgskonsulenter for å få vite mer.

    Er det vanskelig å bruke systemet?

    – Vi har forsøkt å lage programvaren så brukervennlig og selvforklarende som mulig. Samtidig er det svært mye funksjonalitet, og mange innstillinger som kan gjøres. Derfor jobber vi kontinuerlig med å både forbedre systemet, og å produsere opplæringsmateriell slik som brukervideoer. Disse kan du se på vår hjelpeside.

    Er programvaren for lederne eller arbeiderne?

    – Begge deler. Det er alltid en hovedbruker, som er administrator. Vedkommende kan legge til så mange tilleggsbrukere man ønsker, og bestemme hvilke rettigheter disse skal ha. Det er vanlig at administrativt ansatte har tilgang til flere funksjoner enn arbeidere i felten.

    Er det mange apper eller bare en?

    – Vi har to: Proresult-appen med prosjektverktøy, og Anleggsterminal-appen for mannskapslister. Proresult Kalkulasjon er web-basert og trenger ingen nedlasting.

    Er dette en app til mobilen eller en programvare som må installeres på datamaskinen?

    – Programvaren fungerer via web. Dermed trengs det ingen nedlasting for å bruke programmet på en datamaskin. Til mobiltelefon og nettbrett har vi en app som vi er ganske stolte av, men det går helt fint å bruke web-løsningen her også. De brukerne som skal være administrator bør ha tilgang på en datamaskin.

    Er Proresult også et regnskapsprogram?

    – Nei. Selv om vi har en del regnskapsmessige funksjoner slik som fakturautsending og fakturagrunnlag, anbefaler vi at man har et større regnskapssystem i tillegg. Proresult har integrasjoner til de vanligste systemene på markedet i Norge. Integrasjonen sørger for at alle relevante data blir sømløst overført til regnskapsprogrammet.

     

    Har dere en egen HMS-ressurs?

    – Ja. Vi har to stillinger som er dedikert til fagområdet HMS/KS (Helse, miljø, sikkerhet og kvalitetsstyring).

    Hva brukes programvaren til?

    – Programvaren tar imot, ordner, og følger opp alle registreringene som du trenger å gjøre i løpet av et prosjekt. På den måten er det lettere å sørge for god drift og sunne marginer for bedriften din.

    Hvor holder dere til?

    – Hovedkontoret vårt er i Førde i Vestland. Vi har også et avdelingskontor i Lillestrøm.

    Jeg har bedriftshelsetjeneste. Trenger jeg da Proresult?

    –Proresult leverer ikke bedriftshelsetjeneste, men en programvare som dekker mange andre av bedriftens behov og gjør det enklere å oppfylle krav til internkontroll, arbeidsmiljøloven, arbeidsplassforskriften og lignende.

    Jeg har ikke hørt om Proresult før. Er dette noe nytt som har kommet?

    – Proresult AS ble stiftet i Førde i 2007. Forretningsidéen var å formidle en programvare som først ble utviklet i 2004. Med andre ord fyller programvaren 20 år i 2024. Visste du at gründeren fremdeles jobber hos oss?

    Jeg jobber alene, er det da nødvendig med et styringssystem?

    –Ja, det mener vi. Programvaren er laget for å være mest mulig brukervennlig og allsidig. Den har en kontroll og enkelhet som kan skaleres, slik at det passer til alt fra små til store bedrifter. Dette er nyttig også dersom du tar oppdrag som underleverandør.

    Jeg jobber innenfor ulike bransjer, kan jeg likevel bruke Proresult?

    – Hovedmålgruppen vår er bygg- og anleggsbransjen, men systemet er svært fleksibelt. Dette gjør at det også egner seg for mange andre bransjer. Ta kontakt med våre salgskonsulenter, de hjelper deg med å kartlegge dine behov.

    Jeg jobber kun som underentreprenør, trenger jeg da et HMS-system?

    – Alle bedrifter trenger kontroll og oversikt, uavhengig av om man er underentreprenør eller ikke. Kontakt gjerne vår HMS-ansvarlige for få å vite mer om gjeldende regelverk.

    Jeg vil jobbe mest mulig ute i felten. Blir det mer kontorarbeid med et slikt system?

    – Forretningsidéen til Proresult er både å redusere kontorarbeidet, og å forbedre driften ved å gi mest mulig oversikt. Det er dette vi mener med «enklere og smartere».

    Kan dere skreddersy programvaren til mine behov?

    – Du kan «skreddersy» appen til dine behov ved å plukke fra vår liste av tilleggsmoduler. Programvaren har dessuten en rekke innstillinger som du kan bruke for å slå av og på funksjonalitet.

    Kan jeg bruke appen uten internett-tilgang?

    – Programvaren fungerer ved at dataene som legges inn blir lagret på en trygg server, ikke på den enkelte enhet. Denne løsningen trenger internett-tilgang for å fungere.

    Kan jeg bruke Proresult sitt system når jeg ikke kan så mye om teknologi?

    – Utviklerne våre jobber hver dag med å gjøre systemet så brukervennlig som mulig. I tillegg gir vi gratis opplæring i form av tekster og videoer. Vi selger også kurs til de som ønsker dette. Og sitter du fast, står vår Support-avdeling klar til å hjelpe deg.

    Kan jeg slutte med papir dersom jeg bruker Proresult?

    – Ja, i alle fall de papirene som brukes til å føre opp timelister, sjekklister, signaturer og mye annet. På vår produktside kan du lese mer om hvilke oppgaver du kan løse med vår programvare.

    Lager dere programvaren selv?

    – Ja. Vi har en egen utviklingsavdeling med åtte heltidsutviklere som stadig forbedrer programvaren vår.

    Mange andre lager lignende programvare. Hvorfor skal jeg velge akkurat deres løsning?

    – Vi mener selv at vi har en av de beste kombinasjonene av brukervennlighet og funksjonalitet i markedet i dag. Vi lager programvare for timefangst, ressursplanlegging, kalkulasjon og mye mer. Du kan gjøre deg opp en egen mening ved å prøve systemet gratis i 14 dager.

    Dekker Proresult lovkrav på HR og personalmapper?

    – Ja! Vi har nå en egen modul for HR og personalmapper. Modulen tilbyr sikker lagring og tilgangskontroll på bedriftens persondata. Les mer her.

    Er det lett å registrere avvik og endringsmeldinger?

    – Ja. Vårt HMS/KS-system kan dette. Disse kan du registrere i felten eller på byggplassen via mobiltelefonen. Logg på riktig prosjekt og bruk modulene Avvik/Ruh eller Endringsmelding.

    Finnes programvaren deres på flere språk?

    – Ja, man kan velge mellom norsk, engelsk og polsk. Appen og de fleste grunnleggende admin-funksjoner er oversatt til alle disse tre språkene. Noe faglig innhold, eksempelvis HMS/KS-rutiner og sjekklister, finnes bare på norsk.

    Har dere ferdige sjekklister og HMS/KS-dokumenter til mitt behov?

    – Vårt HMS/KS-system har store malbibliotek som du kan bruke. Alle sjekklister og dokumenter kan redigeres, slik at du kan tilpasse disse til din egen drift.

    Har dere integrasjon til regnskapssystem?

    – Ja, vi har integrasjoner til de aller fleste store regnskapssystemene som selges i Norge.

    Har dere kjørebok?

    – Ja, vi har både automatisk kjørebok via Automile, og manuell kjørebok via Proresult-appen.

    Har dere oversiktslister (mannskapslister) som dekker byggherreforskriften?

    – Ja. Vi har programvaren Proresult Anleggsterminal som sørger for akkurat dette. Vi selger også en kortleser for HMS-kort.

    Har dere videoer som viser hvordan jeg bruker systemet?

    – Ja. Vi har mange brukervideoer som tar for seg hvordan man gjør saker og ting i systemet, og vi lager stadig flere. De kan du se på vår hjelpeside.

    Jeg bruker et annet system i dag. Får jeg overført dataene derfra til Proresult?

    – Ja. Vi kan hjelpe deg med å importere data fra andre systemer når du går over til Proresult. Vi har også integrasjoner til en rekke regnskapssystemer der data kan overføres fortløpende. Hva som kan importeres, og hvor godt dataene samsvarer, varierer fra system til system.

    Kan dere hjelpe oss med å revidere HMS-dokumentene våre?

    – Ja. Vi hjelper gjerne til med årlig gjennomgang av systemet eller revidering av dokumenter og sjekklister. Kontakt oss for å få et pristilbud.

    Kan dere hjelpe oss til å bli ISO-sertifisert?

    – Ja, det kan vi! Proresult samarbeider med sertifiseringsselskapet VTC Offshore om akkurat dette. Kontakt vår fagansvarlig på HMS/KS for mer informasjon.

    Kan man lage kalkyler og tilbud i Proresult?

    – Ja. Vår web-baserte programvare Proresult Kalkulasjon lar deg både lage kalkyler, sende tilbud og få ut en rekke rapporter for prosjektet ditt. Ønsker du bare å sende tilbud til kunder og følge dem opp, kan du bruke tilleggsmodulen som heter Tilbud.

    Kan man planlegge prosjekter i Proresult?

    – Vi er ganske stolte av vår ressursplanlegger, som er spesiallaget for å gi deg best mulig kontroll, oversikt og utnyttelse av ressursene dine.

    Kan man registrere avvik på underentreprenører og andre bedrifter?

    – Ja. Dette gjør du i vårt HMS/KS-system. Der finner du fanen «deleger til» på avviksskjemaet. Der velger du den eksterne, enten en person eller et firma. Disse får da en lenke til avviket via epost eller sms. De kan så kommentere avviket og lukke det fra sin side.

    Er det mulig å prøve programmet før vi kjøper det?

    – Ja, alle kan prøve programmet gratis i 14 dager. Etter dette må man tegne abonnement for å fortsette.

    Har dere rabatter?

    – Flere av våre samarbeidspartnere har fordelaktige avtaler med Proresult for sine medlemmer. Kontakt en av våre salgskonsulenter for å høre hvilken avtale som kan vere aktuell for deg.

    Hva betaler jeg for?

    – Du betaler en månedlig lisenspris for å bruke programvaren. Prisene er delt i to: En lisenspris for hovedbrukeren, og en pris for hver tilleggsbruker. Hovedbrukeren kan velge hvilke rettigheter tilleggsbrukere skal ha. Eksempelvis kan noen være administratorer, og andre ikke.

    Hvem eier alle dataene jeg registrerer, og hvor lagres de?

    – Du som kunde eier selv dataene du legger inn. Dataene lagres på trygg server, der vi garanterer for backup og sikkerhet (såkalt skylagring). Alle dataene er tilgjengelige for bedriften din så snart de er lagt inn, derfor er det heller ingen fare dersom noen mister en enhet.

    Hvordan blir vi kunde?

    – Da kan du enten klikke på «Prøv gratis nå» eller kontakte en av våre salgskonsulenter. Husk at alle nye kunder kan prøve systemet gratis i 14 dager.

    Jeg har i perioder innleide arbeidere. Må jeg betale lisens når de ikke er her?

    – Hovedbrukeren av programvaren har mulighet til å deaktivere tilleggsbrukere. Da koster det ingenting for disse brukerne.

    Koster det noe å få brukerstøtte (support)?

    – Dersom du har enkle henvendelser om bruk av systemet, er support for dette inkludert i lisenskonstnaden.

    Jeg fikk ikke svar på det jeg lurte på.

    Ta gjerne kontakt med oss direkte.

    Telefonnummeret vårt er (+47) 57 82 00 06. Vi har forskjellige åpningstider avhengig av hvilken avdeling du ønsker å nå. Vår salgsavdeling er åpen på hverdager mellom 09.00 og 15.00. Vår kundestøtte er åpen på hverdager mellom 10.00 og 14.00.

    Utenfor åpningstiden kan du bruke kontaktskjemaet vårt eller booke møte direkte med salgskonsulentene.

     

    Hva er telefonnummeret deres, og når er det åpent?

    Telefonnummeret vårt er (+47) 57 82 00 06. Vi har forskjellige åpningstider avhengig av hvilken avdeling du ønsker å nå. Vår salgsavdeling er åpen på hverdager mellom 09.00 og 15.00. Vår kundestøtte er åpen på hverdager mellom 10.00 og 14.00.

    Utenfor åpningstiden kan du bruke kontaktskjemaet vårt eller booke møte direkte med salgskonsulentene.

    Proresult
    • Om oss
      • Våre referanser
      • Våre ansatte
      • Våre partnere
      • Vår historie
    miljofyrtarn sertifisert virksomhet
    • Kontakt oss
      • Book et møte
      • Send et spørsmål
      • Brukerstøtte

    Ring oss

    +47 57 82 00 06

    Åpningstid er 10–14 for Support og 10–15 for Salg.

    Følg oss

    Finn oss

    Hafstadvegen 25, 6800 Førde (Hovedkontor)

    Brogata 7, 2000 Lillestrøm

    991 587 454 MVA

    • Snarveier
      • Pakker og priser
      • Integrasjoner
      • Siste nytt
      • Ofte stilte spørsmål
      • Kurs og opplæring
      • Jobb i Proresult
      • Personvern
      • Vilkår og fakturering

    ANSVAR: Vi leverer et velprøvd produkt og sørger for at det virker. INKLUDERING: Kunder og ansatte får ta del i utviklingen. DRIV: Vi sørger for at jobben blir gjort. GLEDE: Vi har det gøy på jobben og deler våre oppturer.

    © 2023–2025 Proresult AS, design/utvikling av AG&