Prosjekt
I denne artikkelen finner du informasjon om prosjekt og nyttige funksjoner for denne modulen.
Endre prosjektnummer
Dette kan endres i admin inne på det aktuelle prosjektet, såfremt det er et ledig nummer du ønsker å bytte til:

Man kan og lage en egen nummerserie på prosjekt. Dette gjøres under Oppsett → innstillinger → prosjekt:

Opprette prosjekt i appen
Dette kan du gjøre så fremt du har rettigheter til det. I appen, rett ovenfor prosjektlisten står det nytt prosjekt:

Merk at dette er en innstilling som kan styres via Admin Arbeidere:

Opprette underprosjekt
Før man kan opprette underprosjekt, må muligheten være aktivert under oppsett → innstillinger → prosjekt i Admin:

Når dette er gjort kan du opprette underprosjekt via et ønsket prosjekt. Det ligger et eget valg i høyremenyen når du er inne på et prosjekt:

Flytte prosjekt eller prosjektserie
Du kan flytte prosjekt ved å definere hvilket hovedprosjekt det skal ligge under. For å gjøre dette går du inn på Admin, finner prosjektet det gjelder, og velger hvilket prosjekt som skal være overordnet:

Da vil prosjektet du har flyttet legge seg under det overordnede prosjektet- merk at om det er et prosjekt med underprosjekter vil disse følge med.
Hvordan avslutte et prosjekt
I proresult kan du avslutte prosjekt. De vil da legge seg som skjulte i prosjektlisten:

Du vil ha mulighet til å finne disse igjen ved å huke av knappen for vis avslutta som ligger helt øverst på prosjektlista, og åpne de igjen om ønskelig:

Betydning av fargekoder på prosjekt
-
Svart er fargen for fastpris prosjekt
-
Blått er regningsarbeid: faktureres etter medgåtte timer på prosjektet
-
Grått er intern
-
Gul er ikke tildelt ansatte. Da er prosjektet oppretta men det er ikke tildelt noen av de ansatte enda
-
Rødt er ferdigmeldt. Dermed avslutta

Du kan lese mer om prosjektstatus her:
Deaktivere føring på et hovedprosjekt som har underprosjekt
Da går du inn på prosjektet som er hovedprosjekt. I menyen til høyre kan du legge til underprosjekt under + underprosjekt. Dersom det er underprosjekt, så kan du huke av på deaktiver føring på hovedprosjektet. Da må de ansatte velge et av underprosjektene for å kunne føre timer:

Dersom du vil fortsette å føre på hovedprosjektet er det bare å huke den av igjen. Da er det mulig å føre på hovedprosjektet i tillegg til underprosjekt. Fordelen med å ha underprosjekt er mer kontroll på større prosjekt. Der du vil vite hvor mange timer som blir brukt på de ulike underprosjektene.
Hvordan tildele prosjekt til de ansatte
Dette utføres i admin under det aktuelle prosjektet. I prosjektmenyen finner du nederst en liste over alle de ansatte - her kan du huke av for hvilke ansatte som skal kunne føre timer på prosjektet:

Om en ansatt ikke er tildelt et prosjekt vil det ikke dukke opp i app-delen. Da vil ikke den ansatte kunne føre timer på prosjektet.
Her kan du også legge til om det er noen som skal kunne godkjenne timene som blir ført på prosjektet. Dette gjelder spesifikt for prosjektet du er inne på.
Funksjoner i prosjektmenyen:
- Fast pris: om det er fastpris på prosjektet legges prisen inn her.

- Estimert timetall for prosjektet: her kan du legge inn estimert timeantall for prosjektet.

-
Prosjektsarbeidsart: her kan du legge inn ulike arbeidsarter og beregne timeantall på de ulike arbeidsartene. Slik vil en kunne holde oversikten underveis i prosjektet, etter hvert som timene blir ført på de ulike arbeidsartene.

-
Det er mulig å sette et normal-timeantall på prosjektet, både for uke/mnd/år, på faste oppdrag.

-
Kunde: her knytter du kunde til prosjektet (kunden må være lagt inn under “Oppsett - kunder”). Det er også en funksjon for å gi kunden innsyn i prosjektdetaljer. Denne ligger under “sende/endre kunde-tilgang til prosjektet”. Her velger du det du ønsker å gi kunden innsyn i. Kunden får en link der informasjon ligger fortløpende etter hvert som det blir registreringer på prosjektet.

-
I prosjektmenyen kan du opprette prosjektet i planleggeren om denne blir brukt. Dette gjøres ved å trykke på knappen “opprett i planlegger”.

-
Adresse til arbeidssted: dersom du legger inn adresse, så vil gårds- og bruks.nr til adressen automatisk komme opp. Kommunenummer vil også bli lagt inn. Når dette er lagt inn blir det generert en funksjon for å finne adressen i kart. Da kan de ansatte bruke kartsøk i app for å finne adressested.

-
Åpen innmelding av avvik/RUH: denne funksjonen åpner for å registrere avvik/RUH uten å ha bruker i systemet. Avvik kan registreres av alle som har fått linken. Genererer en QR kode som kan scannes.

-
Sikker jobbanalyse: om du huker av for dette må de ansatte fylle ut en SJA før de kan gjøre registreringer på prosjektet.

-
Angi standard verdier: her kan du sette standard verdier for prosjektet - dette vil kun gjelde for prosjektet du er inne på.

-
Overstyre tilleggspris/timetype: disse funksjonene lar deg overstyre standardpris som er lagt inn i systemet. Når du skal fakturere på gjeldene prosjekt er det disse prisene som blir brukt.
