Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Brøyting eldre versjon

I denne artikkelen kan du lese om hvordan du setter opp brøyting i Proresult admin, for den eldre versjonen av brøytemodulen.

Vi anbefaler at dere bruker den nyeste versjonen.

 

Inneholder

Oppsett i Admin


Før du starter

Før en kan starte å registrere brøyting i Proresult må en med Admin-tilgang opprette rodene. Dette gjøres under brøytingadmin brøyting.

648cde61-0a7b-436b-a0a1-a477c0daffea.png

 


Oppretting av nye roder



Dette gjøres i brøyting admin brøyting. Klikk så på “ny rode”. Denne må navngis, i tillegg må en hake av for et par parameter for time og varetyper som styrer hvordan roden skal faktureres, både for brøyting og strøing. Dette blir standardvalg, men kan overstyres ved registrering.

Flere time og varetyper kan opprettes på den enkelte vei/kunde/underprosjekt.

Roden skal nå være opprettet, men du kan likevel legge til flere varetyper og evt. koble roden direkte mot kunder (underprosjekt).


Merk at dersom du ønsker at roden kun skal være tilgjengelig for enkelte sjåfører, kan du gå inn i Prosjektoversikten og velge rett rode. Prosjektmenyen vil åpne seg og nederst kan du hake av for hvem som skal ha mulighet til å se roden. Husk å lagre endringen ved å trykke på “OK - oppdater/lagre prosjektet” til slutt.

 

Redigering av eksisterende roder


Når en rode er opprettet, kan du enkelt gå tilbake og redigere denne ved å gå til Brøyting Admin brøyting. Klikk på den aktuelle roden for å gjøre de nødvendige endringene.

 

Rapportering av brøyte-registreringene



På bakgrunn av registreringene du har utført kan en lage rapporter over arbeidet som er registrert. Dette gjøres i brøyting rapport brøyting.

 

 

Registrering i appen


Oversikt i sjåførens app

Når brøyteroder er opprettet av en administrator vil de vise i appen til sjåføren. Alle brøyteroder vil være merket med en snøkrystall i prosjektoversikten.

image-20250409-101244.png
 
 

 

Registrering i sjåførens app



Når du har funnet rett rode i appen kan du åpne denne og registrere din brøyting på rett adresse. Avhengig av hvordan roden er satt opp, har du også mulighet til å registrere tilleggstjenester som for eksempel strøing eller salting.


Klokkeslett for utført brøyting må registreres. Dersom det skal benyttes registrering etter medgått tid, må dette først defineres på roden i admin.

 

Redigering av registrert brøyting



Dersom en sjåfør ønsker å kontrollere eller endre en registrering, kan dette gjøres i appen under "min side". Gå til «vareuttak» for å få oversikt over registrerte brøytejobber, og klikk på blyant-ikonet til høyre for å gjøre nødvendige endringer.

 

Spørsmål og svar

Spørsmål

Svar

Hvordan oppretter jeg en brøyterode?

Dette gjør du i admin brøyting → admin brøyting og velg "ny rode".

Hvordan legge til flere adresser i de ulike rodene?

Dette kan gjøres i admin brøyting hvor en legger til nye roder. Velg den roden du vil redigere.

Kan jeg velge om kunden skal faktureres etter en viss sum pr gang, eller etter medgått tid?

Ja, ja dette kan gjøres i admin brøyting hvor en legger til nye roder. Velg "legg til timeteller" på den adressen det gjelder.

Kan jeg i ettertid redigere registreringene mine?

Ja, under "min side" og under "vareuttak". Her finner du oversikt over dine registreringer, og rediger ved å trykke på blyant-ikonet til høyre.

Kan jeg hente ut rapporter for utført brøyting?

Ja, under brøyting→ rapport brøyting. Her kan en bruke rapportgeneratoren til å velge det utplukket du måtte ønske.

Kan jeg bruke Proresult til å fakturere kunden for brøyting en har utført?

Dette kan gjøres ved å gå til fakturering ufakturert. Velg så den adressen du ønsker å fakturere og videre "lag fakturavedlegg".