Brøyting eldre versjon
I denne artikkelen kan du lese om hvordan du setter opp brøyting i Proresult admin, for den eldre versjonen av brøytemodulen.
Vi anbefaler at dere bruker den nyeste versjonen.
Inneholder
- Oppsett i Admin før en starter
- Oppretting av nye roder
- Redigering av eksisterende roder
- Rapportering av brøyte-registreringene
- Registrering
- Redigering
- Spørsmål og svar
Oppsett i Admin
Før du starter

Oppretting av nye roder
Dette gjøres i brøyting → admin brøyting. Klikk så på “ny rode”. Denne må navngis, i tillegg må en hake av for et par parameter for time og varetyper som styrer hvordan roden skal faktureres, både for brøyting og strøing. Dette blir standardvalg, men kan overstyres ved registrering.
Flere time og varetyper kan opprettes på den enkelte vei/kunde/underprosjekt.
Roden skal nå være opprettet, men du kan likevel legge til flere varetyper og evt. koble roden direkte mot kunder (underprosjekt).

Merk at dersom du ønsker at roden kun skal være tilgjengelig for enkelte sjåfører, kan du gå inn i Prosjektoversikten og velge rett rode. Prosjektmenyen vil åpne seg og nederst kan du hake av for hvem som skal ha mulighet til å se roden. Husk å lagre endringen ved å trykke på “OK - oppdater/lagre prosjektet” til slutt.
Redigering av eksisterende roder
Når en rode er opprettet, kan du enkelt gå tilbake og redigere denne ved å gå til Brøyting → Admin brøyting. Klikk på den aktuelle roden for å gjøre de nødvendige endringene.
Rapportering av brøyte-registreringene
På bakgrunn av registreringene du har utført kan en lage rapporter over arbeidet som er registrert. Dette gjøres i brøyting → rapport brøyting.
Registrering i appen
Oversikt i sjåførens app

Registrering i sjåførens app
Når du har funnet rett rode i appen kan du åpne denne og registrere din brøyting på rett adresse. Avhengig av hvordan roden er satt opp, har du også mulighet til å registrere tilleggstjenester som for eksempel strøing eller salting.
Klokkeslett for utført brøyting må registreres. Dersom det skal benyttes registrering etter medgått tid, må dette først defineres på roden i admin.
Redigering av registrert brøyting
Dersom en sjåfør ønsker å kontrollere eller endre en registrering, kan dette gjøres i appen under "min side". Gå til «vareuttak» for å få oversikt over registrerte brøytejobber, og klikk på blyant-ikonet til høyre for å gjøre nødvendige endringer.
Spørsmål og svar
Spørsmål |
Svar |
---|---|
Hvordan oppretter jeg en brøyterode? |
Dette gjør du i admin → brøyting → admin brøyting og velg "ny rode". |
Hvordan legge til flere adresser i de ulike rodene? |
Dette kan gjøres i admin brøyting hvor en legger til nye roder. Velg den roden du vil redigere. |
Kan jeg velge om kunden skal faktureres etter en viss sum pr gang, eller etter medgått tid? |
Ja, ja dette kan gjøres i admin brøyting hvor en legger til nye roder. Velg "legg til timeteller" på den adressen det gjelder. |
Kan jeg i ettertid redigere registreringene mine? |
Ja, under "min side" og under "vareuttak". Her finner du oversikt over dine registreringer, og rediger ved å trykke på blyant-ikonet til høyre. |
Kan jeg hente ut rapporter for utført brøyting? |
Ja, under brøyting→ rapport brøyting. Her kan en bruke rapportgeneratoren til å velge det utplukket du måtte ønske. |
Kan jeg bruke Proresult til å fakturere kunden for brøyting en har utført? |
Dette kan gjøres ved å gå til fakturering → ufakturert. Velg så den adressen du ønsker å fakturere og videre "lag fakturavedlegg". |