Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Avdelinger

Avdelinger brukes til å fordele ansatte i forskjellige grupper/team.

 

Generelt

Ved å tildele brukere til spesifikke avdelinger i Proresult, kan prosjektleder sikre at hvert aspekt av prosjektet blir administrert av de riktige personene eller teamene. Dette kan bidra til å forbedre koordinering og kommunikasjon på prosjektet, samt sikre at ressursene brukes effektivt.

Avdelingene er tilgjengelig flere steder i systemet der det er mulig å velge eller sortere ansatte, f.eks. Prosjekt planleggeren.

En avdeling kan ha en avdelingsleder og flere fraværsgodkjennere. Alle avdelingsnummer må være unike.

 

Avdelingsoversikt

image-20240313-074950.png

På forsiden får brukerne en oversiktlig visning av alle avdelingene. Her kan de se antallet ansatte i hver avdeling, avdelingsleder og personer som kan godkjenne fravær.

I menyen til høyre i tabellen kan de redigere avdelingens navn og nummer, administrere medlemmene i avdelingen samt endre leder og fraværsgodkjenner, eller slette avdelingen om nødvendig. Det gis ett varsel hvis en avdeling er tom.

 

Ny avdeling

image-20240313-075820.png
 

Skjema for å legge til ny avdeling. Det er viktig å merke seg at alle avdelingsnummer må være unike. Systemet vil automatisk kontrollere dette og vise en feilmelding dersom brukeren prøver å bruke et nummer som allerede er i bruk. Avdelingsnavnet må være på minimum tre tegn for å bli akseptert.

 

Rediger avdeling

image-20240313-075848.png
 

Skjema for å redigere avdeling. Her kan brukeren endre avdelingsnummer og -navn. Det er viktig å merke seg at avdelingsnavnet må bestå av minst 3 tegn. Brukeren må trykke på rediger-ikonet for å endre avdelingsnummer, da vises et dialog vindu. Her kan brukeren skrive inn et nytt avdelingsnummer og systemet sjekker om det eksisterer fra før.

 

Endre avdelingsnummer

image-20240313-075943.png
 

 

Administrer avdeling

image-20240313-080017.png
Denne siden gir deg full kontroll over administrasjonen av din avdeling. Søkefunksjonen gjør det enkelt å finne ansatte i avdelingen, mens filtreringsknappene lar deg raskt begrense listen til bare avdelingsleder eller fraværsgodkjennere. I listen over ansatte vises ansattnummer, navn, inaktivitetsstatus og rollen deres i avdelingen (avdelingsleder eller fraværsgodkjenner).

I menyen til høyre i tabellen har du muligheten til å tildele eller fjerne roller for ansatte i avdelingen. Dette gir deg full fleksibilitet til å administrere avdelingens struktur.

Nederst i venstre hjørne av siden finner du en knapp for å legge til flere ansatte i avdelingen, noe som gir deg muligheten til å utvide avdelingen etter behov.

 

Legg til arbeider i avdeling

image-20240313-080341.png
I menyen for å legge til arbeidere i en avdeling, kan du søke etter arbeidere ved å oppgi deres nummer og navn. Du har også muligheten til å vise eller skjule arbeidere som allerede tilhører avdelingen, samt inaktive brukere. Arbeidere blir lagt til i avdelingen når du trykker på «Legg til» knappen. Til slutt, lukk vinduet for å fullføre prosessen.