– Menneskelig kontakt og relasjoner er en fellesnevner i karrieren min, sier Marie Monsen Hauge.
Hun er godt i gang med jobben som kundekonsulent på avdelingen Support og kundeopplevelse i Proresult.
Hun har utdanning og erfaring fra barnehage, der hun har jobbet de siste 10 årene. Hun har også flere års erfaring som kundekonsulent i butikkfaget.
– Pedagogikk kan brukes til så mangt, smiler hun.
Hjelper kundene
Hvordan er arbeidsdagen i Proresult?
– Den handler om å fange opp nye saker, og prøve å forstå hvordan man løser de på best mulig måte. Ta imot telefoner, svare på epost, og hjelpe kundene så godt man kan. Det er en del å sette seg inn i, i systemet, men da har jeg gode kollegaer som alltid kan hjelpe om det er noe.
Hvorfor valgte hun å komme til Proresult?
– Jeg fikk et inntrykk av at det var veldig godt arbeidsmiljø i Proresult. Jeg var på jakt etter å gjøre noe annet, men ikke nødvendigvis omskolere meg helt. Her får jeg fortsatt være med på å hjelpe folk. Dessuten er det spennende med et selskap i vekst, sier Marie.
Har inntrykket innfridd?
– Ja, absolutt. Jeg er positivt overrasket over hvor fort jeg kom inn i varmen. Jeg er nesten litt sjokka. Alle hilser om morgenen og er ikke fremmede for å slå av en prat, sier Marie.
Sosial skøyer
Den blide 30-åringen har fort gjort seg til et midtpunkt i arbeidslandskapet i Førde, med sin milde personlighet og smittende latter.
På fritiden liker hun å være sammen med familie og venner, være sosial, og finne på ting utendørs, eksempelvis i skibakken.
Som fun-facts kan det nevnes at Marie er glad i å synge og god til å sykle enhjuls-sykkel.
– Mange av mine venner sier jeg er en vandrende klovn, ler hun.